Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Leila; exempel på vilka jobb en beteendevetare kan ha är bIand annat: jobbcoach, psykologisk coach, personalansvarigSIUS-konsulent, arbetskonsulent, samtalsstöd inom diverse projekt, t.ex i projekt riktade till personer med psykisk ohälsa, rekryterare, rekryteringsansvarig, processledare, konsult i eget företag (huvudsakligen inom organisationsutveckling), arbetsmarknadskonsulentrekryterare, organisationsutvecklare, samtalsterapeut, studiehandledare, skolvärd och det är inte otänkbart att man skuIIe även kunna få anstäIIning som rektor (kanske börja med biträdande rektor och avancera senare tiII skoIIedare/rektor).
    Många arbetsgivare söker personer med samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig utbildning men ofta utan att ange något specifikt ämnesinriktning eller vilken examen de önskar att sökande till tjänsten ska ha. I stället är det kombinationen av sakområde, färdigheter, intressen, tidigare arbetslivserfarenhet, personlighet och drivkraft/motivation som avgör vilket jobb (tjänst/arbetstitel) som hen som är utbildad samhällsvetare eller beteendevetare kan få.