Miriam
    hej, nu menar jag inte att jobba på en teater eller med olika evevnt så utan mer om olika kulturer i länder jämfört med varandra. jag tycker det är kul att se vilka likheter och skillnader det finns, tex. med jobb, utbildningen och servicen. finns det jobb där man åker runt och ser skillnaden eller på något sätt kommer i kontakt med kulturer? hoppas ni förstår!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du får gärna kika på yrken inom Kultur&Media på www.framtid.se

    ex.utrikeskorrespondent >>

    Kika också på  >>yrke/reseproducent och >>yrke/pressfotograf

    Det kan dock vara mycket svårt att lyckas livnära dig inom det yrkesområde som du är intresserad av pga mycket stor konkurrens. Det är få jobb och väldigt många som är intresserade av de jobben ... Ett annat alternativ  är att ägna sig åt resor på fritiden /helger och semestrar t.ex/.