Abbe
    Hej! Efter att ha gått det estetiska programmet på gymnasiet så skulle jag gärna vilja jobba med reklam och marknadsföring, jag undrar då vad jag borde studera senare och hur jag går till väga?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Abbe,
    jobba med Reklam och Marknadsföring kan man på väldigt många olika sätt.
    Det finns ett stort antal olika yrken som är verksamma inom det område - kika exempelvis på
    yrke/webbproducent
    framtid.se/yrke/art-director
    framtid.se/yrke/crossmediaproducer
    yrke/produktionsledare-inom-film-reklam
    framtid.se/yrke/reklamutdelare
    yrke/reklamfilmare.

    Relevanta utbildningar finns inom flera studieformer - på folkhögskolorna, på yrkeshögskolorna, på högskolor och universitet, inom KKU och hos privata utbildningsanordnare.