Marina
    Hej, jag jobbar heltid och vill studera samtidigt. Jag vill studera ngt. inom spedition/logistik. Var finns utbildningar - på distans, för att jag ej vill sluta jobba, men vill också samtidigt läsa.
    Tacksam på förhand för alla tips!
    Marina

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Marina!

    utbildningar inom det område som du är intresserad av, dvs spedition/logistik, kan finnas inom högskola/universitet och inom yrkeshögskola; även Försvarsmakten kan ha passande utbildningar och kanske någon privat skola också.

    Om du kan tänka dig läsa på Eftergymnasial nivå (har du gymnasiekompetens? - Examensbevis eller Slutbetyg från gymnasiet?) samtidigt som du arbetar - skulle jag kika på kurser på högskolenivå och på yrkeshögskoleutbildningar.  Fundera på att eventuellt gå ner till deltidsarbete, när du börjar studera; detta för att inte överanstränga dig och för att inte "försumma" varken sig dina studier eller ditt jobb. :)

    Ansökningsperiod till högskoleutbildningar med start hösten 2018 börjar kl.13 den 15 mars, dvs mycket snart. Alla sökbara utbildningar kommer att finnas på www.antagning.se . Idag kan man ännu Inte vara säker på att alla utbildningar som blir sökbara från 15 mars redan finns på www.studera.nu (som är högskolornas gemensam hemsida),
    men kika gärna på www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=Logistik - det är en lista på 11 utbildningar som man får fram om man söker på ”logistik” och ”distans". Om man söker på ”logistik” och ”distans Utan träffar” blir lista kortare, men 9 träffar - www.studera.nu/jamfor-utbildning/? .

    Utbildningsutbud inom Yrkeshögskola - finns på www.yhguiden.se och till många yh har ansökningsperiod redan börjat /det är olika ansökningsperioder till olika yh/.
    Kika gärna på https://www.yhguiden.se/utbildning/teknikhogskolan/green-logistic-management distans - sista ansökningsdag 15 maj 2018;

    De här yh är inte på distans - men kika kanske på dem också https://www.yhguiden.se/utbildning/ostsvenska-yrkeshogskolan/affaerslogistik och https://www.yhguiden.se/utbildning/sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/logistiker-arbetsledning-och-flerpartslogistik och - https://www.yhguiden.se/utbildning/campus-varberg/logistiker-campus-varberg

    Hela utbudet av yrkeshögskoleutbildningar finns på www.yhguiden.se

    Bästa hälsningar
    ANNA