dodo
    Jag vill läsa kandidatprogrammet i kemi som består av 3 års studier. Däremot vill jag inte bli forskare, istället vill jag börja jobba direkt. Jag undrar därför om jag kan få jobb som kemist efter 3 års studier? Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Dodo!

    Läs gärna på den här sidan där information om yrke Kemist finns.

    Enligt våra uppgifter så kan man få jobb med kandidatexmen i kemi efter 3 år på högskola/universitet. Man behöver, alltså, inte läsa mer om man inte vill.

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte