Mansora

    Jag undrar om man har möjligheten att jobba utomlands som lönespecialist? Hur är arbetsmarknaden och hur lönen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    "utomlands" - är alla länder utanför Sverige; och det är väldigt många olika länder, som har olika regler för möjligheter att jobba inom olika yrken, olika lönenivåer och olika villkor för arbete som Lönespecialist. Det vi vet om det yrket uppger vi på framtid.se/yrke/lonespecialist - i första hand är info om yrken på www.framtid.se riktad "mot de svenska förhållandena".
    ***
    Allmänt gäller: skaffa sig yrkesutbildning rekommenderas (därför att det är nästan alltid fördelaktigt) i samma land där man sedan vill arbeta.