Hej Benan,

    jag tror du menar 19.2 i Meritvärde.

    Juristprogrammet ges idag på

    ViIken/viIka av de Iärosäten (ovan) som du är intresserad av?

    Bästa häIsningar

    ANNA

    I StockhoIm ser det ut så här
    och har inte även i andra betygsgrupper varit under 20.0 de senaste åren.

    På Lunds Universitet - är det ännu Iite högre siffror som i StockhoIm:

    I Umeå -

     Inte på någon ort kan jag se att under de senaste 5 åren har Antagningsgräns varit under 20.10 - i någon av betygsgrupperna, därför svarar jag att chansen är väIdigt Iiten att antagningsgräns skuIIe sänkas så pass mycket att en sökande med 19.2 i meritvärde skuIIe komma in. Jag tror aIItså inte det är en reaIistisk förhoppning.