Hej Simon,

    vi kan inte svara på din fråga. Det är läraren som sätter betyg. Det är KUNSKAPER som ska ligga till grund för betyget, inte närvaron i sig.

    Men om eleven pga frånvaron inte kunnat påvisa sina kunskaper, t.ex missade proven, inte deltog i diskussioner på lektionerna mm. - då kan det påverka betyget.

    Vi råder att inte missa skolan, att vara med på alla lektioner /med undantag av de dagarna man är sjuk/.

    Bästa hälsningar

    ANNA