Anna

    Hej! Jag är 21 år och vet inte vad jag ska studera efter gymnasiet. Är väldigt intresserad av miljön och psykisk ohälsa. Vill gärna göra mer än att bara tjäna pengar, göra någon skillnad, men då jag inte har ett dröm yrke är det alltid smart att plugga till något som man får en bra lön av. Kollat runt, hittat lite olika jobb men finns så mycke mer än vad man kan hitta. Har relativt lätt för dem flesta ämnena i skolan. Har du några förslag på utbildning eller jobb som behövs och som kan göra skillnad?

    • Julia :

      Det finns så enormt många olika yrken inom psykiatri och ännu fler inom "miljö"; kika ex. på yrke/skogsforskare men sedan på många andra yrken; på www.framtid.se finns det över 2.ooo yrken beskrivna.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anna,

    du får gärna kika på många yrken på www.framtid.se

    du kan t.ex börja med att kika på Psykiatrisjuksköterska och Miljövetare

    men kika även på många andra yrken också!
    du är fortfarande mycket ung. du kan just nu ta vilket jobb som helst, alltså ett jobb du får... för att få mer erfarenhet: både arbetslivs- och livserfarenhet.

    Liselotte