student
    Jag undrar om en sjuksköterska kan jobba i vårdcentra, och om man kan då får man själv välja det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Dalal,

    det är Distriktssköterskor>>> som ofta jobbar på Vårdcentraler. Kika gärna på yrkespresentation Distriktssköterska. Utbildning som idag krävs är att man blir sjuksköterska först, får sin legitimation och jobbar sedan i minst 1 år - och sedan söker till påbyggnadsutbildning på högksolenivå som motsvarar 1,25 års heltidsstudier /75 högskolepoäng/ för att bli distriktssjöterska. Och sedan söker man jobbet på vårdcenraler, familjecentraler, BVC (barna-vårds-centraler).
    Vänligen

    Julia SYV