eric
    Hej går på bygg och anläggningsprogrammet och är på sista året nu. men vill ta bort en kurs som ja valde. kunde välja mellan matte 2 engelska 2 osv men tog betong som ja hade i 2an och blev godkänd men nu har ja plåtslageri som är 100poäng i 3an och vill ta bort den kursen så kan ja det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Eric,
    när du skriver "ta bort", vad menar du exakt i så fall?
    Om jag förstår rätt, har du nu gått halva kursen och om du nu skulle sluta gå den kursen, är det mycket möjligt att läraren redan har underlag för att sätta betyg och sätter betyg ändå; betyget kan bli F. Och genom att sluta läsa på heltid, förlorar du också studiebidraget/studiehjälpen från CSN.

    Det år då endast om du läser på mer än heltid (om du läser kurs Plåtslageri som "extrakurs", utöver heltidsstudier, för övrigt) som det ej skulle finnas de stora nackdelarna i att "ta bort" kursen.

    Jag känner inte till alla detaljerna, därför råder jag dig att prata med SYV på din skola, innan du fattar beslut.

    Vänligen
    ANNA