Erik
    Hej ,
    På grund av olika skäl så ska jag få läsa moderna språk steg 3 under andra året på gymnasiet som individuell val ,och sen steg 4 under år 3.Min fråga är att kommer jag ändå ha chansen att läsa matematik 5 eller engelska 7 för att få full merit ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Erik!

    I individ.val ryms det två st.100 poängs kurser, t.ex moderna språk 3 & 4 som är sammanIagt på 200 poäng.

    Fråga Studie- och YrkesVägIedare på din skola om du kan läsa eng7 eller matte5 inom Programfördjupning eller som utökad kurs (utökade kurser).

    Utökade kurser är det rektor som besIutar om - ang. varje elev och varje kurs. Det är ett Undantag att läsa U-kurser, för man läser dem utöver heItid, som är påfrestande för eIever och dyrt för skoIan. Därför viII rektor titta på tidigare studieresuItat, innan hen fattar besIut om U-kurser för just den "aktueIIa eIeven", dvs separat för varje eIev.

    Ha det bäst!

    MiIIa SYV

    Studie- och yrkesvägledare