Hajir
    Hej! Jag har valt att gå IB programmet på Malmö Borgarskola men vill ändra nu till Ekonomi eller Samhäll på just Malmö Borgarskola! Finns det något sätt jag kan ändra mina val? ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hajir.
    Din fråga måste du ställa till Gymnasieantagningen i Malmö. För att vi på FrågaSYV vet inte om någon ledig plats finns på Ekonomi eller Samhällsprogrammet på en gymnasieskola i Malmö. Kontaktuppgifter till gymnasieantagningskansliet för malmö finner du på >> antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-malmö.

    Annars, så kan man också tänka så här: första året på IB-programmet i Sverige läser man kurser som ingår i Samhälls- och/eller Naturvet.programmet, men man läser de på engelska. Det är alltså, inte omöjligt att byta efter åk1 - in i ex. Samhällsvet.programmets års2; detta kan dock inte garanteras... men det kan finnas en sådan möljighet; så, även om du skulle få svar att det inte går att byta nu, så behöver du inte känna att "det är kört".
    Även under hösten - kan ev. en möjlighet att dyka upp att byta, om någon elev som är Antagen på SA eller på EK på den aktuella skolan, hoppar av. Du ligger då bättre till än elever som går på andra program (därför att på IB kommer du börja läsa de "rätta kurserna").