Lana
    Hej! Jag har under två år gått på natur-sam linje i ett gymnasium. Efter andra läsåret bestämde jag att gå om, och till hösten började jag på första året i en samhällslinje i en annan skola.
    På matematik 1c, så fick jag ett C som slutbetyg. Nu på onsdag har jag nationella prov i matematik 1b. Om det går dåligt där, kan jag ersätta matematik 1b med 1c?

    Edit: Kan jag även ersätta det betyg jag får nu i engelska 5, med mitt gamla?
    Jag vill gärna få så höga betyg som det är möjligt för mig.

    Tacksam för snabbt svar
    Lana

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Ja, Lana!

    På nivå ett i matte - får man fritt ersätta kurser matte 1a, 1b och 1c mot varandra. Har du betyg i samma kurs, som är högre, t.ex du har högre betyg i Eng5 än det som du får nu, får du ta med det högre betyget in i ditt Examensbevis.

    Vänliga hälsningar och lycka till med dina studier!

    L. :)

    Liselotte
    • : Tack så mycket!
    • Mikael : Hör sen av dig och berätta hur det gick på proven! Lycka till och trevlig sommar!