Michelle
    Hej!

    Som jag har uppfattat det så blir man även behörig grundskollärare för åk 4-6 om man läst utbildningen grundskollärare åk 7-9. Är själv intresserad av att undervisa i åk 4-6, inte lika mycket för högstadiet. Men tänker att det låter mer gynnsamt med åk 7-9 eftersom det ger en bredare behörighet. Så hur ska jag tänka om jag vill arbeta som lärare i mellanstadiet? Vilken utbildning ska jag välja?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Michelle,
    om du vill jobba som lärare på mellanstadiet, då kanske det ändå är bättre att du utbildar dig till just mellanstadielärare, för tt det är ju med det du vill arbeta - i första hand.

    Samråd gärna med studievägledare på Lärarhögskolan också.
    vänligen
    ANNA