Alexia
    Jag har gått 1 termin på gymnasiet med känner att jag valt fel och vill byta skola och program, då har jag läst att man ska kontakta rektorn på skolan man vill börja på men jag vet inte om det är syv på min skola som ska hjälpa mig att kontakta rektorn eller om jag kan gå och prata med rektorn på den skolan själv?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alexia!

    Det smidigaste sättet är att skicka mail till rektorn på den skola dit du vill byta. Epostadress går oftast att hitta på skolans hemsida. Om du inte hittar Epostadress till rektorn, kan du skicka Epost till den adress på skolan som du hittar, och skriv då att de ber att ditt mail skickas vidare till programrektorn på rätt program.

    Bästa hälsninar och lycka till!

    ANNA