Lova

    Hej! Jag har en godkänd gymnasieexamen sedan tidigare, men har nu under vintern läst Matte 3b på komvux och tyvärr fått F i betyg. Alltså läst Matte 3b utöver mig gymnasieexamen. Nu när jag ska söka universitet så vill jag söka ett program som inte kräver Matte 3b och som jag kommer in på via min tidigare gymnasieexamen samt högskoleprovet. Kommer mitt F i denna extra Mattekurs göra att jag inte kommer in på det jag tänkt på universitetet och göra att jag inte blir behörig? Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Nej, i den situationen du beskriver kommer mattebetyget som du fick senare än du fick examensbevis- inte påverka alls, som om du inte läste matten på komvux, alltså .

    Studie- och yrkesvägledare