Victoria
    Hej!
    Jag går just nu ettan på naturvetenskapsprogramet på gymnasiet på mikael elias teoretiska gymnasium i Övik. Men jag skulle vilja gå på niu Orientering i Sundsvall och undrar om det funkar, att man byter till tvåan, eller måste jag då gå om? Jag vet att går just nu 5 personer i årkurs 1 på orientering men att det finns 6 platser. Vet du om jag kommer kunna "hoppa in" på den eller om jag då måste gå om. Sen funkar det att bara hoppa in på naturprogramet på Sundsvallsgymnasium? Om jag ska börja där måste jag flytta och kan man då få nå bidrag för det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Victorua!

    med frågor om att byta till Naturvetenskapsprogrammet på Sundsvallsgymnasium, bör du ta kontakt med deras SYV Emma Forsberg, som ansvarar för
    Bygg- och anläggningsprogrammet
    Naturvetenskapsprogrammet
    El- och energiprogrammet & för Industritekniska programmet

    Du kan ringa Emma på tel.nr 073-270 94 10 eller maila henne [email protected]

    Sundsvallsgymnasium är en kommunal skola och då betämmer din kommun (där du är folkbokförd) om du har rätt till Inackorderingstillägg.

    Nu går du, om jag förstod dig rätt, på den här skolan, Mikael Elias i Örnsköldsvik och så vitt jag vet, så finns det inte NIU på den gymnasieskolan. Hur tränar du idag? Vad säger ditt Idrottsförbund om dina möjligheter att läsa NIU i orientering?

    Bästa hälsningar

    ANNA