Isa
    Hej!
    Jag gick först ett år på hotell-och turismpogrammet och fick betyg från den skolan. Jag ändrade sedan skola och går nu samhällspogrammet. Jag undrar om jag kommer kunna använda mina gamla betyg tex om jag har E i psykologi och A i en turism kurs, kan jag då använda det bättre betyget när jag ska söka in till högskola?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Isa,
    till högskola/universitet kommer du att söka med ditt examensbevis. Prata med syv på din skola om hur ditt Examensbevis kommer att se ut. Det finns viss utrymme att utforma examensbevis på lite olika sätt, när elever byter program /i alla fall oftast finns det en sådan möjlighet/.
    Det är också viktigt att veta om rektor fattade beslut om Individuellt anpassat program för dig. Om Ja, kommer till examensbevis bli utformad så som det står i beslutet av Individ.anpassade programmet; om Nej - måste ditt examensbevis följa de regler som finns för ett "vanligt" Examensbevis från SA.

    Vänligen

    Julia SYV