Sara
    Hej!
    Som frågan lyder, kan jag byta gymnasium nu i tvåan om jag ska läsa samma program?
    Vad händer med mina uppgifter som jag har att göra i min gamla skola? Måste jag göra de då? Kommer jag få komma ifatt de andra i den nya skolan?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ofta byter man på sommaren, dvs när läsåret är slut och kursbetygen är satta. Det är ovanligt att rektorer tar in en ny elev mitt i läsåret.

    Det är rektor på den nya skolan som bestämmer om hen tar in dig; finns det ingen plats. kommer du tyvärr inte tas in. Fråga på de skolorna dit du vill byta.