Hanne
    Hej! Jag bor i skåne men skulle gärna vilja söka in till gymnasiet på amb i Tingsryd, Småland. Om jag ska gå där så måste jag i så fall flytta dit. Kan jag få inackorderingstillägg fast det estetiska programet med inriktning musik finns i skåne?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Hanne,

    ja, om du kommer in på spetsutbidningen på AMB i Tingsryd>> och har mer än en timme enkeI väg meIIan bostaden och skoIan, då komemr CSN bevilja Inackorderingstillägg. I detta faIIet kommer det inte spela roll att samma program och inriktning finns närmare din bostadsort pga skoIan av Skolverket fick tillstånd att bedriva riksrekryterande Spetsutbildning.

    Hälsningar

    Mikael  SYV