Elin
    Jag gick det humanistiska programmet i gymnasiet och i högstadiet läste jag Spanska som jag fortsatte att läsa i gymnasiet (Spanska 3 då). Jag började också läsa Tyska 1, sedan Tyska 2 mitt andra år och sista året läste jag Tyska 3.

    Eftersom moderna språk 3 ger 0,5 meritpoäng undrar jag om jag får 1 meritpoäng för att jag läste Spanska 3 och Tyska 3.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,

    nej, tyvärr, kan man inte få mer än 0.5 i merit för Moderna språk 3.
    För att få mer än 0.5 i merit för moderna språk måste man få godkänt betyg i Moderna språk 4.
    Reglerna för Meritp.för dig med Examensbevis - finns på GymnasieGuiden.se/meritpoäng.

    Mvh
    ANNA