Edvin
    Hej.

    Tänkt att flytta utomlands för att jag är ganska trött på Sverige, vill flytta till ett varmare land till exempel Malta. Dock undrar jag om jag måste plugga vidare eller om jag kan flytta efter gymnasiet.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Edvin,
    du måste inte plugga vidare efter gymnasiet. Även gymnasiet är i Sverige frivilligt att läsa på.
    Hur du ska försörja dig på Malta och var du ska bo - är "en annan fråga", som du får fundera på... Kanske bra att börja med en resa till Malta under en begränsad period först - för att få reda på vilka möjligheter till försörjning och boende som finns för dig.
    Vänligen
    L.

    Liselotte