anonym
    Hej,
    Jag började i gymnasiet nyligen och jag kom in på mitt förstahandsval men jag känner efter att ha börjat där att jag verkligen inte trivs, varken med eleverna eller med miljön. Jag mår dåligt där och det känns som att det blir värre med tiden. Jag vill kolla i en vecka till och förhoppningsvis blir det bättre men jag undrar om jag fortfarande har möjligheten att byta till en skola där jag inte står som reserv för att jag just kom in i mitt förstahandsval. Jag skulle jätte gärna vilja byta till Kungsholmen Västra men jag vet att det finns en kö av andra människor som också vill börja där. Om jag söker om dit, hur stor är chansen att jag kommer in och hur lång tid skulle det ta? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Tråkigt att du inte riktigt trivs på din skola!

    om det finns en kö till den skola som du vill byta till, är chansen tyvärr liten, för att alla de från kön måste in före dig, tyvärr och det beror på hur lång kön är...

    Jag hoppas det kommer att kännas bättre snart! Hör av dig framöver och berätta hur det går! Fråga SYV håller tummarna för dig!!!

    Studie- och yrkesvägledare