Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Josefine,

    den utbildning till Personalvetare som du vill gå, men som inte finns på distans, består av ett antal olika kurser. Se vilka kurser det är och se sedan om de kurser ges som fristående kurser på distans. På så sätt får du ihop samma utbildning. Om du har svårtigheter i att hitta en kursförteckning på högskolans/universitetets hemsida, kontakta Studievägledare hos dem eller Utbildningsadministratör eller programansvarig - som får i så fall "plocka fram" en lista på vilka kurser som ingår i programmet.

    För att få samma utbildning, som personalvetarprogrammet ger måste man ha läst och fått godkända betyg i samma kurser. Att alla dem ges som fristående kurser på distans, kan inte jag lova dig men det finns definitivt anledning att undersöka saken och jag hoppas det går att läsa så som du önskar. Många gånger hjäper det mycket att prata med Studievägedare på just den institutionen där utbidning ges som du är intresserad av. Detta pga den SYV jobbar dagligen med just de frågorna och är expert på just det område.

    Högskolornas gemensam hemsida är www.studera.nu och där bör alla kurser och program finnas - som ges på svenska högskolor och universitet.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    LYCKA TILL! och du får gärna höra av dig sen och berätta hur det går!

    L. :)

    Liselotte