Robin
    Hej!
    Jag undarar om man kan hoppa in på KPU när man har pluggat 90 poäng hem- och konsumentkunskap? isåfall vart då?
    • : Är denna på distans? Finns det några fler som är på distans? :)
    • Anna : De högskoleutbildningar som är sökbara nu och t o m 16 april bör alla finnas på www.antagning.se - men det kan vara svårt att hitta ibland... till din hjälp finns det möjlighet att maila eller ringa till Antagning.se - någon bra sammanställning av vilka lärarutbildningar som finns var, känner vi inte till, tyvärr. Vi har i olika forum påtalat många ggr om svårigheter att hitta var man kan utbilda sig till lärare i olika ämnen; att det är jättejobbigt att kontakta alla de olika lärosätena och "jaga" info. Dock har det ännu inte gett det resultat som vi önskar, suck! :(

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Robin,
    KPU för blivande lärare i Hem- & konsumentkunskap finns på >>>Lärarutbildningen vid Göteborgs Universitet.

    Bästa hälsningar
    ANNA

    Det är svårt att hitta de olika lärarutbildningar; jag ringde till Antagning.se och fick svar att de Tror det är endast i Göteborg som KPU mot lärare i Hem-och konsumentkunskap finns; det är inte 100% säkra där på Antagning.se men de hittar inte den utb. någonannanstans, i alla fall som är sökbar nu...

    https://lararutbildning.gu.se/utbildning/amneslararprogrammet/amnen finns det kontaktuppgifter med E-post och tel.nr. till Pedagogen i Gbg., tel.tid är på vardagar kl.10-11.30. Det går alltså inte få svar på telefon nu.

    Studievägledning Pedagogen

    [email protected]

    Maila din fråga till dem eller ring imorgon mellan kl.10-11.30 om du ej på deras hemsida kan se om utbildning är på distans eller inte på distans.
    Jag har tittat och ser inte info om det... antingen så finns info, men jag hittar inte eller så finns det inte info om distans/icke-distans.