Trang

    Hej! Jag är 15år. Jag kommer ifrån Vietnam, jag har bott i Sverige i 10 månader. Nästa år ska jag gå på gymnasiet. Och jag tror det är bäst om jag går på Språkintroduktion men vet inte om jag kan gå på språkintroduktion? Jag har fått betyget.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Trang,
    prata gärna med studie- och yrkesvägledare på din skola; för att svara på vilken utbildning som passar just dig, måste man veta mycket om din situation, bland annat om din tidigare utbildningsbakgrund; det kan också finnas viktiga detaljer i din situation som kan bli avgörande för vilken utbildning som passar dig bäst;
    om du får godkänt betyg i svenska som andraspråk och i flera andra ämnen från vårterminen i årskurs 9 i grundskolan, då finns det kanske andra utbildningar som passar dig bättre. Allmän info in Språkintroduktion finner du på gymnasieGuiden.se/språkintro