Ellika
    Jag har sökt teater på Södra Latin i Stockholm till gymnasiet. Jag fick då 15/20, som kanske räcker med de betyg jag har nu om lägsta intagningspoängen inte höjs mer än ca 10 poäng. Jag kände att jag inte gjorde så bra på antagningstestet, alltså när jag gjorde med min teaterlärare gick det så mycket bättre. Någon sa att man ibland kan få göra igen eller så, så jag hörde av mig till skolan men de sa att den möjligheten inte fans. Men nu sa min kompis att hans SYV hade berättat att man visst kan göra provet igen, så jag undrar vad som egentligen gäller? Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ellika!

    Tyvärr så tror jag inte du kan göra om antagningstestet. Du frågade på gymnasieskolan och fick svar, att det inte var möjligt.

    Att någon elev förut eventuellt fick göra om antagningstestet, kan nog hända, men jag gissar på att det i så fall fanns någon alldeles speciell anledning (t.ex om man är väldigt sjuk och läkarintyg finns, t.ex om personen har mycket hög feber den dagen som antagningstestet gjordes).

    Vi får hoppas att dina poäng räcker och att du kommer in på utbildningen som är ditt första alternativ i gymnasievalet.

    Lycka till!

    L. :)

    Liselotte