Israa

    Hej, jag pluggar nu Engelska6 i komvux malmö. Det är en 20 veckors kurs, alltså den började i augusti och den slutar i december. Fråga är kan jag göra en prövning till engelska6 i lund ? Alltså prövningen är i november då. Och om jag får göra det så kan jag fortsätta i kursen ifall jag fick F i prövningen eller måste jag avbryta kursen då?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej !
    Du kan anmäla dig till prövningar i alla de olika svenska kommuner/städer - i alla där du vill göra prövning. Men chansen är dock större att få högre betyg om man läser kursen, i stället för att göra prövning. Avbryta kursen behöver du inte göra, oavsett vilket betyg du får på prövningen. Jag skulle fortsätta läsa kursen även om jag fick högsta betyget (A) i kursen, detta för att få ännu bättre kunskaper. Det är alltid bra att lära sig så mycket engelska man kan!

    Vänligen
    Julia