Anna

    Hej! Jag tog studenten 2013 och har några kurser som jag skulle vilja göra prövning i för att höja betygen. Problemet är att jag inte vet om möjligheten finns att göra prövning i de kurser som jag önskar. Enligt min kommuns SYV finns inte motsvarande kurser i nya systemet som kan prövas och sedan ersätta mina gamla kurser, men jag tycker att jag läst olika information om detta. De kurser jag läst och vill veta om jag kan göra prövning för höjt betyg är:

    Datorkunskap - DAA1201

    Försäljning och service - HNDL1203

    Må bra - IDH1511 (lokal kurs)

    Bild och form, grundkurs - BF1202

    Tacksam för hjälp!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    se Tabell för utbyteskomplettering på Universitets- och högskolerådets hemsida: uhr.se/globalassets/syv/infomaterial-faktablad/regelinfo-div/tabell-for-utbyteskomplettering-med-gy11_vux12.pdf
    I tabellen finns alla motsvarande kurser & de som ej nämns i tabellen har, alltså inte ngn motsvarande kurs.

    Bild-och-form, grundkurs har en motsvarande kurs som heter "Bild och form 1a1".
    De övriga kurser som du nämner i din fråga kan inte jag se i tabellen och drar därför slutsats att de ej har ngn motsvarande ny kurs.
    Betygen i de gamla kurserna kunde man få till slutet på juni 2016.
    Mvh
    Julia