Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mariam,
    om du har Examensbevis från gymnasiet - då ändras inget i examensbeviset utan kurser man läst på komvux finns på ett separat utbildningsdokument;

    däremot om du fick Studiebevis på gymnasiet - kan du på komvux, om du uppfyller kraven, få ut Examensbevis (vilka kurser som ingår i examensbevis - diskuterar du med SYV på "den komvux" där du tar ut beviset); kurser från gymnasiet och från komvux i flera olika kommuner kan ingå i ett och samma examensbevis.

    Vänligen
    Julia syv