Thea
    Hejsan. Jag fick F i spanska 1 och blev lovad att om jag klarade spanska 2 så skulle mitt F i första kursen automatisk höjas till ett E då spanska 2 är samma kunskap som 1 fast svårare. I alla fall när jag fick mina slutbetyg stod det F i första kursen och E i andra. Det jag undrar är då om det går att få detta ändrat? Min lärare sa att det går inte att ha kunskap F i första kursen och E i andra eftersom det är samma innehåll i båda men olika svårighetsgrad.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Thea,

    om du uppnådde godkänt betyg i Spanska 2, då har du nu kunskaper som räcker till att kunna få godkänt betyg i Spanska 1 och kanske till och med högre än E betyg, kanske kan du få D eller C betyg i spanska 1. Automatiskt kan man inte få betyg, utan du måste i så fall göra Prövning i Spanska 1.

    Det kan hända att du får högre betyg på prövningen i spanska 1 än E.

    Hälsningar

    Daniel SYV

    Läser du fortfarande på gymnasiet? Eller är du klar med gymnasiet? Om du är klar med gymnasiet, fick du Examensbevis eller fick du Studiebevis?