Lovisa

    Jag går andra året på gymnasiet med inriktning hotell och turism, jag läser historia1a2 just nu som individuellt val men jag vill inte gå den längre då den orsakat många problem, det är en 50 poängs kurs och jag har annars inga F, går det att hoppa av den kursen utan att oroa sig över exambevis?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Tyvärr. Om du slutar gå på lektionerna, är det skolk och du blir av med studiebidraget från CSN och jag kan inte heller lova dig stt du får ut ditt examensbevis ... Om läraren ej sätter betyg på dig - kommer 50 poäng fattas för volymen betygsatta poäng; med F betyg i historia 1a2 kan du få ut ditt examensbevis om du uppfyller de andra kraven.