Evelina
    Hej!
    Jag har sökt pa-programmet i Gävle. Den som kom in med lägst poäng förra året hade 15,67. Jag har 15,47.. Jag har kollat lite på statistiken och varje år har antalet sökande minskat med 100 och då har även meritvärdet minskat med va 1,00... Dom tar in 70 i urval 1 och 70 i urval 2 (så har det sett ut varje år) och det är 124 förstahandsvalsökanden. Har jag någon chans att komma in?
    • : Ingen kan på förhand veta om man kommer in eller inte - man måste invänta Antagningsbesked. men... Vi håller tummarna för att du kommer in! Lycka till! Du får gärna återkomma och berätta hur det går!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Evelina,

    alla behöriga sökande deltar i konkurrensen om en plats på högskolor/universitet. Vart antagningsgräns "hamnar" nästa gång är det ingens om vet. Den kan gå upp-och-ner. Vi hoppas att du kommer in, men kan inget lova.
    Vi håller tummarna!
    Lycka till!
    ANNA