Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Andrea,
    läs gärna info på framtid.se/yrke/yrken-efter-sa-alla-inriktningar.
    Så vitt jag vet så är det endast Lärare i Samhällskunskap, där det för särskild behörighet krävs samhällskunskap 2, som behöver läsa inriktning "samhälle" på SA, eftersom samhällsk.2 ingår i den inriktningen; för övrigt gör alla inrikningar på SA samma behörighet till vidareutbildningar.

    Hälsningar

    Mikael syv