Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det är OK. När du anmäler dig till Prövningar, behöver du inte uppvisa några betyg. Du kan göra prövning i matte 5 om du inte läste matte 5 eller någon matte-kurs eller någon kurs, över huvudet taget.
    OBS! du måste komplettera med betyget senast 20 juni 2019, som är sista dag att komplettera ansökan till högskoleutb. till hösten. Hur ska du hinna hitta var prövning erbjuds och göra prövning i matte 5, undrar jag. Det är svårt att hitta var man kan göra prövningar. Senare än sista veckan i maj brukar inte prövningar erbjudas. Och anmälan till prövning brukar man kräva minst 3-4 veckor innan prövningen.