Viktoria
    Hej syv!

    Jag är i behov att läsa Historia 1a1 (alt. 1b) för att få min gymnasie examen.
    Jag har försökt 2 gånger att läsa historia på distans via komvux men misslyckas pga min dyslexi, samt att jag tycker det blir för svårt när jag inte får "föreläsningen/lektion" innan uppgiften ( som man fick på gymnasiet).

    Min fråga är då: finns det möjlighet att läsa historia utan distans, utan jag får mina lektioner?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Viktoria!

    Ja att läsa på distans är ganska krävande, så jag förstår att det är svårt.
    Det brukar finnas möjlighet att läsa kurserna på komvux och då inte som distans.
    Hör av dig till komvux i din hemkommun för att få svar.

    Om komvux inte erbjuder det kan du läsa kursen hos privata anordnare, men bäst är såklart om komvux hjälper dig då det är kostnadsfritt.

    Hälsningar
    Melina SYV.