Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emil,
    det tror jag tyvärr Inte.
    Polisen hänvisar till "sekretessen" och det är dessutom även en "farlig arbetsplats" (poliser är utsatta för hot och våld).
    Alltså, jag blir väldigt förvånad om du fick lov att Praoa hos polisen.

    Men kika gärna på info om prao/Försvarsmakten >>

    • : men går det i flen?
    • Anna : Vad ”går i Flen”? Menar du prao hos polisen, så tror vi inte du får, oavsett om det är i Flen eller ngnannanstans i Sverige. Om du menar hos Frsvarsmakten, så är det info på FM sida du ska läsa. Jag tror de erbjuder 40 platser för hela Sverige och det är stor konkurrens om platserna men du får givetvis försöka få en av de platserna.
    Mikael SYV på FrågaSYV

    hejsan,
    jag vill tipsa om att kanske fråga om PRAO-möjlighet på Securitas-företag - Ordningsvakt >> och Väktare >> är yrken som på sätt och vis liknar polisens yrke.

    Försvarsmakten har få PRAO_platser och svårt att få; Polisen tar nog inte in på PRAO. Tråkigt!
    jag tänkter så här: polisen måste kunna första hjälpen och ser också tyvärr "döda människor" ibland, kanske därför kan du ha nytta av att Prao-a på bårhuset, t.ex eller på akutmottagningen på ett sjukhus (om de tar emot...).