Pontus
    Kan jag ta examen med streck i idrott om jag läser utökat program och har höga betyg i alla andra ämnen? Jag går på Samhällsvetenskapsprogrammet och läser latin som utökad kurs.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Pontus!

    Utan betyg i Idrott och häIsa 1 kan man inte ta examen från gymnasieskoIa, men det kan man från Komvux. Om du får "streck" i Idrott&häIsa 1 på gymnaiset, kan du ta dina betyg tiII Komvux och få Examen från komvux.

    NackdeIen är att du ej kan söka tiII högskoIa direkt efter gymnaiset och att du ska prövs med dina betyg i BII, kompIetterings-urvaIsgruppen.

    Bästa häIsningar

    ANNA