Hej Ingeborg!

    Som icke-myndig, får du inte själv bestämma var du bor. Om dina vårdnadshavare låter dig flytta till din bror, så tror jag du kan -som folkbokförd i Sverige person - bli antagen till gymnasiet. I vilken stad ska du bo i Sverige och vilken gymnasieskola du vill söka till?

    Om du vill börja på gymnasiet i Sverige från hösten 2019, är det ganska bråttom, för att Omval/nyval avslutas i de flesta svenska städer den 15 maj.

    Du kan se när sista dag för omval/nyval till gymnasiet i olika län i Sverige är på http://antagningskanslier.se/

    Du kan också själv kontakta det rätta gymnasieantagningskansliet - beroende på var i Sverige du vill gå på gymnasiet - kontaktuppgifter finns på Antagningskanslier.se

    Återkom om du har fler frågor!

    Bästa hälsningar
    och Lycka till!
    ANNA