Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Atrin!

    Det är OK att läsa Matte 2b och sedan 3c.

    Behörighet till att läsa Matte 3c är valfri kurs: Matte 2b eller 2c (eller en äldre kurs - Matte B, men den kan man inte längre läsa, utan bara göra prövningar i - fram till 30 juni 2016 och sedan kan man inte ens göra prövningar i den, utan det är bara personer med äldre betyg som har betyg i Matte B kursen).

    Jag kan också tipsa om en bra sida www.matteboken.se där alla mattekurser är upplagda för självstudier och för repetition.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare