Emma
    Hej, jag har missat min praktik å två månader nu. Vi har två gånger i veckan. Kan jag ha min praktik fyra dagar i veckan dom kommande två månaderna så jag tar igen dom två månaderna jag missat? Kan det även påverka förlorat CSN?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma!

    Vad det gäller frågan om hur praktiken är upplagt så kan inte vi på Fråga SYV svara på den frågan. Det måste din gymnasieskola svara på. Praktikplatsen måste kunna ta emot dig på de dagarna när det passar den arbetsplatsen och så får du inte missa dina vanliga lektioner på skolan - du kan inte vara på lektionerna på gymnasiet och på praktikplatsen samtidigt.

    Vad som gäller för Studiebidraget från CSN, så säger reglerna att en elev måste vara närvarande till 100% i en hel månad innan man åteigen kan få Studiebidraget.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig och önskar dig lycka till med att lösa praktik-problematik och att få tillbaka ditt Studiebidrag!

    ANNA