Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Corina,
    till yrkeshögskola kan man ansöka med vilken tidigare utbildning som helst: yrkeshögskola kan ta in även obehöriga.
    Yrkeshögskole-antagningar tar hänsyn även till arbetslivserfarenhet, motivation; tester och intervjuer (ibland); varje yh-utbildning får själv bestämma på vilka grunder de gör urval och det är inte endast Betyg de tittar på utan mycket annat.
    Så, jag rekommenderar att du söker till alla de Yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av. Det finns ingen begränsning i antal yrkeshögskoleutbildningar som man får söka och man söker till varje yh-utb. i första hand, och kan på så sätt komma in på flera (och till och med till Många) olika yrkeshögskoleutbildningar.
    Hela utbudet av yrkeshögskoleutbildningar finns att ta del av på www.yhguiden.se

    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare