Zara
    Kan jag med svensk paralegal examen från yrkeshögskolan arbeta i exempelvis England eller behöver jag en LLB degree? Svenska jurister kan tex. inte arbeta i USA eller England då lagar skiljer sig åt men jag undrar om det är det samma om man är paralegal?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Lagar skiljer sig åt i olika länder, därför kan det bli svårt att få anställning som paralegal utanför Sverige om man har svensk utbildning men annars så kanske det går att få jobb som administratör på t.ex svenska ambassader utomlands eller ngt annat jobb som inte direkt har med juridiken att göra.

    Studie- och yrkesvägledare