Sule
    Hej!
    Jag undrar om man kan bli antagen till 2 programm samtidigt och isåfall hur går det till? Programmen jag vill bli antagen till är apotekarprogrammet på heltid och kemiteknik( högskoleingenjör, 180 hp) på deltid och jag vill studera i Göteborg. Jag vet att man kan läsa max 45 hp per termin och enligt vad tänker så går det ju, det blir 45 hp. Men jag vill veta exakt om det går eller ej och hur ska jag ansöka? Gör man en vanlig ansökan på antagning.se eller är det ett speciellt fall?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sule,
    reglerna kan ändras. Ansökningsperiod till högskolestart hösten 2019 börja i mitten på mars 2019; så får man se då - vad Antagning.se skriver på sin hemsida (då).
    Som det är nu, så gör man en vanlig ansökan - och i fall man blir antagen till ett program på Heltid, så finns det även "utrymme" för att läsa på ännu 50% som är halvtid.
    Du kan gå igenom Guiden om hur man gör ansökan -

    Liselotte

    Som sagt, kan reglerna ändras...
    Tips! du kan ringa till Antagning.se och fråga - tel.tid 0771-550720 - tel.tid vardagar kl.9-16.