Eskil
    Hej!

    Bakgrund: Det finns flera kurser från ett annat masterprogram jag vill söka, men vissa i den ges inte som fristående kurser. Så det enda sättet för mig att kunna gå dem är att söka till hela programmet.

    Fråga: Eftersom man max kan gå 45 hp per termin; Går det att bli antagen till två masterprogram samtidigt, men bara acceptera vissa kurser inom programmet?

    Exempel: Utifall jag skulle behöva gå alla kurser inom de två programmen den första terminen så hade det blivit 50 hp, vilket såklart inte funkar. Så kan jag bli antagen till båda ändå, men välja att inte acceptera en eller flera kurser inom ett av programmen?

    Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Programmet är ett "kursaket " och man accepterar hela programmet, i alla fall som regel. Om Undantag kan göras måste du fråga Antagning.se.

    Tänk också på att det är tufft att läsa på mer än heltid bl a kan din hälsa påverkas negativt.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack för svar! Jag ska fråga dem om ett undantag kan göras.Jag har hoppat av vissa kurser från mitt kandidatprogram t.ex. över åren och det verkar inte ha gjort något.
    • : Läser 45 hp nu, och 40 hp förra terminen och det har funkat bra hittills om man väljer vissa typer av kurser där det är mer fritt arbete. Och om det blir för mycket så låter jag en kurs ligga tills jag har tid under sommar bara och gör omtenta därefter.
    • Julia : Du har mycket studieerfarenhet och vet att du klarar av studier på mer än heltid - bra! Ta nu reda på om du kan bli antagen till det du vill läsa.