Rushie
    Går andra året på gymnasiet (samhällsprogrammet) och jag känner att matte2b nästan är helt omöjligt. Jag är lite orolig om att ifall jag får F att det kommer hindra mig ifrån att kunna bli en SO/Eng lärare i framtiden.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Rushie; gör ditt bästa i matte 2b. Om du gör ditt bästa - kan du inte göra mer!
    Om du kan eller inte kan bli behörig till utbildningar som leder till Läraryrket - kan man inte vara 100 % säker då lärarutbildningar /och i första hand Grundlärar-utbildningar/ är "under översyn" och stora förändringar kan införas inom kort.
    Om du på gymnasiet får F i matte 2b, kan du senare - på komvux läsa matte 2a som är en lättare kurs, men som gör allt som oftast samma behörighet som matte 2b ger.
    Känner du till www.matteboken.se ? det är en sida där alla matte-kurser är upplagda för repetition och självstudier.
    Vänligen och lycka till!

    ANNA