Hej Rahaf!

    Du får hemskt gärna läsa om yrket Inredningsarkitekt>> och även se en kort yrkesfilm samt se vilka utbildningar som kan leda till möjlighet att få jobba som Inredningsarkitekt.

    Direktlänk är här>>

    Eftersom det finns flera olika vägar att gå - så kan man läsa ett valfritt gymnasieprogram. Det kan bli en liten "omväg", dvs det kan ta längre tid att komma fram till målet, men det går att bli Inredningsarkitekt även efter SA>>

    Du kan kika på Programplanen för SA>> där du kan se att man får läsa några kurser i Bild och Form sm Programfördjupande på SA. Jag råder dig välja läsa kurser "Bild", "Form" och "bild & form", om din gymnasieskola kommer att erbjuda dem.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA