Marika
    Min vän ska byta skolan men hon har hög frånvaro, och de andra skolan bad om närvarorapport och då blev hon närvos.
    Kan dom säga nej och neka henne pga hon hade mycket frånvaro då hon inte trivdes på de andra skolan? i Så fall hur kan hon fixa det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Marika!

    Jag tycker att det bästa är att säga som det är, förklara att frånvaron berodde på att eleven inte trivdes på sin gamla skola och att din kompis lovar att det blir en "bättring" på den punkten.

    Det finns inte så mycket annat att göra än att säga som det är!

    Hälsa din kompis Lycka till & säg att Fråga SYV kommer att hålla tummarna för hen!

    :)

    ANNA