Vasia
    Hej finns det någon program i en högskola eller yrkeshögskola i Stockholm som kan ta in en student just nu?
    • SYV-besökare : Du får gärna förklara lite mer - vad du tänker på... inom vilket område vill du utbilda dig? viken tidigare utbildningsbakgrund du har. Menar du att ansökningsperiod ska vara nu eller du vill börja läsa snabbt, typ imorgon? :)

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej,
    en yrkeshögskoleutbildning som har precis börjat - https://www.yhguiden.se/utbildning/yhhs-yrkeshoegskolan-foer-hudvard-spa/hudterapeut-och-spaterapeut men jag vet inte om de har någon ledig plats.
    Annars så började utbildningarna antingen förra augusti-september eller de, som startar på vårterminen - i mitten av januari och har nu pågått i cirka 2 månader. Och även om någon ledig plats skulle uppstå, har du ju missat 2 månader - så jag tror inte de kommer ta in.
    Större chans är det i så fall att komma in på en Yrkeshögskoleutbildning (jämfört med högskola/universitet) - se yh utbildningar som startade i Stockholm vårterminen 2019 - på yhguiden.se/resultat?Education. Se om någon av de utbildningarna är intressant för dig och fråga i så fall om de har någon ledig plats och om de i så fall kan ta in dig.
    Chansen är dock liten, måste jag ärligt säga.

    ******
    Det funkar så att man söker under Ansökningsperioden som brukar ligga några månader innan utbildningsstart; nu pågår ansökningsperiod till antagning till yrkeshögskola till Hösten 2019 (med utbildningsstart augusti-september 2019).
    Ansökningsperiod till högskola/universitet pågår mellan 15 mars och 15 april 2019. Start för högskoleutbildningar är också, precis som inom yrkeshögskola - oftast från mitten på augusti till mitt på september, kan ofta vara sista veckan i augusti eller första veckan i september.